First Impression - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Charlotte Nap - WaarBenJij.nu First Impression - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Charlotte Nap - WaarBenJij.nu

First Impression

Door: Charlotte Nap

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Oktober 2014 | Ecuador, Puyo

Mijn eerste week in Ecuador zit erop. Ik heb veel nieuwe indrukken gehad dus.. tijd voor een reisverslag!

26 September was de dag waar ik lang naar uit had gekeken. Mijn reis naar Ecuador zou dan echt gaan beginnen. Het was onwijs spannend om alleen op Schiphol rond te lopen. Ik hield mezelf steeds bezig met vragen als: 'Kom ik wel op tijd? Vergeet ik niet iets? Doe ik het wel goed? Wie zal er naast me zitten in het vliegtuig?'
Uiteindelijk bleek dat ik me geen zorgen had hoeven maken! De reis verliep heel soepel en in Ecuador aangekomen was Wim daar om me op te halen.

Het eerste weekend was ik erg moe vanwege het tijdverschil (7 uur), maar verder pakte mijn lichaam de cultuurverschillen snel op. Het regende veel het eerste weekend terwijl ik dacht naar de zon te gaan verhuizen, maar gelukkig heeft de zon zich later in de week nog genoeg laten zien!

Mijn eerste indrukken van het land. Wow. Wat is het hier in Shell groen en levendig! Ik zie veel mooie vogels en vlindertjes overal en de bloemen hebben prachtige kleuren. Door de natuur is goed te zien dat we op het randje van de jungle leven. Ik heb het gevoel dat ik vast een voorproefje krijg van iets wat ik misschien nog wel in de jungle mag gaan zien. Als dit stukje Ecuador al zo mooi is, hoe mooi zal de jungle dan wel niet zijn? Hopelijk mag ik dat met eigen ogen gaan zien.
Het verkeer is hier chaotisch. Soms lijkt het wel of alles mag en alles kan.
De mensen hier zijn onwijs hartelijk. Ookal spreken we niet elkaars taal, ze laten me toch welkom voelen.
Ik heb een Amerikaans buurmeisje Adrianne waar ik het erg goed mee kan vinden. Ze heeft me in Shell rondgeleid en me mee genomen naar haar jeugdgroep, wat een erg bijzondere ervaring was! De chriselijke organisatie heet Young Life (bij sommige van jullie vast wel bekent) en heeft groepen over heel de wereld zitten. Elke dinsdag is een een special meiden avond en op vrijdag hebben we een gezamelijke avond. Ook hier is de taal weer een belemering, maar toch voelde ik me heel welkom. De jeugd is onwijs enthousiast en fanatiek en dat was erg mooi om te zien.

Ik heb in deze week kennis ook gemaakt met The Nate Saint Memorial School in Shell. Dit is een school voor kinderen van missionaris gezinnen hier in Shell. Het is een kleine school met ongeveer 20 kinderen. De klassen zijn dus erg klein en bestaan uit verschillende niveaus. Ik heb wat lessen bijgewoond en heb wat kinderen begeleid met hun huiswerk. Ik hoop hier de komende tijd wat hulp te kunnen bieden waar ik kan.

Ik ben erg dankbaar dat ik veilig ben aangekomen in Ecuador en dat ik zo welkom ben ontvangen! Ik wilde mijn eerste indrukken graag met jullie delen en hoop snel wat fotos te kunnen plaatsen ;)

  • 06 Oktober 2014 - 17:49

    Mranda Nap:

    Ha Charlotte,

    ook al hadden we natuurlijk al eerste berichten van je gehoord, we vinden het heel erg leuk om een verslagje en inkijkje van je te lezen. Geniet vooral maar van die mooie natuur, wat ook qua muggen (en muggenbulten) wel z'n keerzijde kent, maar ook de hartelijkheid van de mensen. We zijn erg benieuwd naar wat eerste foto's. Succes met het opbouwen en zoeken naar jouw weg daar in dat verre Ecuador.
    Liefs vanuit de Elzenlaan. :-)

  • 21 Oktober 2014 - 12:44

    Denise:

    Wauw Charlotte! Dat klinkt goed en wat een mooie foto's! Het lijkt me een plek om verliefd op te worden. Basic, maar vruchtbaar! En wat super dat je wat structuur hebt aan de jongerengroep. Er was iets misgegaan met de registratie voor de mailinglist, dus ik ben wat traag. Maarja beter laat dan nooit!

Tags: Ecuador, 2014, week1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4015

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 20 December 2014

Mijn reis naar Ecuador

Landen bezocht: