el tiempo vuela! - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Charlotte Nap - WaarBenJij.nu el tiempo vuela! - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Charlotte Nap - WaarBenJij.nu

el tiempo vuela!

Door: Charlotte Nap

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 December 2014 | Ecuador, Puyo

Ik ben weer een paar weken verder en heb weer heel wat beleefd!
Ik ben vijf dagen in Quito geweest en heb daar veel dingen gezien! We zijn naar Mitad del Mundo geweest (monument op de evenaar). Hier kan je een ei laten balanseren op een spijker :)
We zijn naar Otovalo geweest. Hier worden veel handgemaakte spullen zoals dekens en kleding verkocht. We zijn hebben de bustour gedaan door Quito heen. Af en toe uitgestapt om iets te bewonderen of even te shoppen :) En last but not least, we zijn elke avond gezellig (en lekker) uit eten geweest! Heel leuk om weer even in een grote stad te zijn! Het was wel erg koud vergeleken met Shell en geen jas mee nemen naar Ecuador was dus toch niet zo handig..
De week erop ben ik met een groep Amerikanen naar Papallacta geweest om Thanksgiving te vieren. Een super mooi gebied en een gigantisch huis! Prachtig uitzicht en de zon scheen vaak dus het was niet al te koud. We zijn een stuk de berg ingereden en ik zat achter in de pickup truck en hoe hoger we kwamen, hoe minder ik mijn tenen ging voelen :P Maar het uitzicht was prachtig!
’s Avonds liepen er ineens mensen in zwemkleding door het huis. Beetje vreemd. Maar wat bleek, wij hadden onze eigen jacuzzi. Goh wat rot :P We hebben veel gerelaxed, veel spelletjes gespeeld en lekker gegeten. Een heerlijke week! Ook zijn we wezen zwemmen in natuurlijke warm water bronnen. Ik had me er niet zo veel bij voorgesteld, maar het was alsof je in een spa liep! Wauw. Maar je moest wel in het water blijven, want het park lag op 3000 meter boven zee niveau. Best koud dus :P Maar het was best een grappig gezicht om iedereen van het ene zwembad naar het andere te zien rennen.
Vorige week maandag ben ik naar de dierentuin in Shell geweest. Er waren ongeveer 3 dieren in een kooi en verder liepen er wat aapjes en andere dieren los. Eigenlijk was het meer een natuurpark dan een dierentuin. Het ligt in de jungle dus het was prachtig om door de dierentuin te lopen.
Dinsdag heb ik eindelijk mijn wens vervuld! Ik wilde heel graag ziplinen. Je hebt hier prachtige bergen en je kan van de ene naar de andere kant met een zipline. Hier een youtubefilmpje (16 sec) om een kleine impressie te krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=V_-d2hnpXnQ
Ik wilde dit al een lange tijd doen maar kon niemand vinden die met me mee wilde. Maar gelukkig was mijn buurmeisje net zo enthousiast als ik en kon ik eindelijk gaan ziplinen. Het was een hele gave ervaring. Je hebt niets onder controle. Je moet die mensen blindelings vertrouwen en proberen te genieten ondanks de hoeveelheid adrenaline die door je lichaam giert. Het ging super snel en voor ik het wist was ik aan de overkant. Een ervaring om nooit meer te vergeten!

5 december hebben wij ook sinterklaas gevierd! Er zijn hier een aantal Nederlanders in Shell en wij konden het sinterklaasfeest niet aan ons voorbij laten gaan. De kinden waren super enthousiast dat sinterklaas ook naar Ecuador zou komen. We hebben een gezellige avond gehad en het was heerlijk om je weer even lekker Nederlander te voelen tussen al die Ecuadorianen en Amerikanen.

Verder leer ik nogsteeds nieuwe mensen kennen en begin in te beseffen dat ik straks weer afscheid van iedereen moet nemen.. Gelukkig heb ik nog een kleine twee weken en ik probeer zo veel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen. Heel bizar dat ik Ecuador weer ga verlaten. Alles is zo gewoon geworden en ik geniet nog steeds erg van de natuur, cultuur en het lekkere weer! Vreemd om dat weer achter me te moeten laten net zoals ik Nederland drie maanden geleden achter me heb moeten laten. Weer afscheid nemen van mensen..
Het hoort erbij en ik wist dat dat zo zou gaan, maar toch blijf ik een dubbel gevoel houden bij het idee dat ik weer naar huis ga.
Ik zie er erg naar uit om familie en vrienden weer te gaan zien!

Ohja! Ik werd vorige week benaderd door de Beam en ze wilde mij graag interviewen voor hun website. Hieruit is een leuk verslag gekomen en als je het leuk vind om die te lezen kun je die hier vinden: http://www.eo.nl/beam/leven/item/klussen-in-ecuador/

Adiós!

  • 08 December 2014 - 18:56

    Marlies:

    Wat leuk geschreven verslag. Wow allemaal gave dingen heb je gedaan:) De foto's van het natuur van Ecuador zien prachtig uit! Geniet van komende 2 weken.

  • 08 December 2014 - 20:33

    Miranda:

    Inderdaad: de tijd vliegt - el tiempo vuela! Voor jou een rare tijd van weer afscheid nemen.
    Charlotte - wat is het er mooi. Ongerept en groen. Geniet nog met volle teugen van de laatste 1,5 week.

  • 09 December 2014 - 09:47

    Piet:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar, Het is goed om het met een fijne tijd af te sluiten, geniet nog van de komende tijd.

  • 09 December 2014 - 10:47

    Joëlle:

    Waaah wat een gave verhalen Charlot! En wat een cool stuk in de Beam!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1383
Totaal aantal bezoekers 4014

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 20 December 2014

Mijn reis naar Ecuador

Landen bezocht: